FANDOM

PL Treasure HunterHQ.png 'Den som förökar kunskap, förökar sorg. '

Den här artikeln innehåller spoilers, vilket betyder att den har information och fakta om de senaste eller kommande releaser från. Assassin's Creed-serien
Om du inte vill veta om dessa händelser, det rekommenderas att läsa den med försiktighet, eller inte alls.

Denna artikel handlar om the video game. Du kanske letar efter the short film.
"En annan revolution ökar. Mer subtila. En bläs ur askan av ett gammalt broderskap. Vi ska öka. Gatugäng blir våra arméer. Slummen, vår borg. De säger att detta är den moderna eran. Jag säger, det är dags för en pånyttfödelse. Och vi ska visa vägen."
―Jacob Frye[src]
Assassin's Creed: Syndicate
ACS Box art icon.jpg
Utvecklare
Ubisoft Quebec
Utgivare
Ubisoft
US frisättning
23 Oktober 2015 (Xbox Ett, PS4)
November 19 2015 (PC)
EU frisättning
23 Oktober 2015 (Xbox Ett, PS4)
November 19 2015 (PC)
Genre:
Historiska Äventyr
Spellägen:
Enspelarläge
ESRB betyg:
M (Mogna)
Plattform(ar):
Xbox Ett, PS4, PC
Medier:
DVD, Blu-ray skiva, finger-nedladdning

Assassin's Creed: Syndicate är den nionde största delen i "Assassin's Creed" (serie). Den konceptuella titel och skärmdumpar av spelet först läckte den 2 december 2014 varefter Ubisoft erkände de läckta tillgångar om seger som äkta.

Spelet släpptes den 23 oktober, 2015 i hela världen på PlayStation 4 och Xbox One, med PC-versionen släpper den 19 November år 2015.[1]

Spelet utspelar sig i 19th century London, under Victorian era, med två huvudpersoner, Jacob och Evie Frye, som båda är spelbara. De två anländer i London 1868, som industriella revolutionen når sin klimax, vilket dess mycket ojämlikhet och fattigdom i en stad som kontrolleras av Templars. För att stoppa deras styre, kommer Fryes ta över den organiserade brottsligheten i ett försök att samla en armé och gratis London.

UtvecklingRedigera

Ubisoft Quebec hanterar Syndicates leda utvecklingen, tillsammans med åtta andra studior från Montreal, Singapore, Annecy, Montpellier, Chengdu, Shanghai, Kiev och reflektioner. Lag från Ubisoft Sofia, Barcelona och Toronto är också involverade i spelets färdigställande.[2]

Med fått fast varumärke erfarenhet från sina bidrag till tidigare poster i Assassin's Creed franchise, har Ubisoft Quebec enligt uppgift arbetat med Syndicate för mer än två år. De samarbetar nära med Ubisoft Montreal, vars viktiga bidrag till spelet inkluderar producerar Londons landmärken, skapa "levande och andnings" publik och förbättra parkour gameplay s jämnhet.[2]

Ubisoft Singapore, som banat väg för sjö- gameplay ses i Assassin 's Creed III och efterföljande poster, samt Assassin' s Creed: Unity s tid anomalier har fokuserat på nya gameplay längs floden Thames. Ubisoft Annecy är ansvarig för utvecklingen av den dynamiska Train Hideout, en mobil högkvarter för mördarna kring vilken flera sidouppdrag kommer centrum. Dessa uppdrag kommer att innehålla en stark berättelse som berikar Syndicate's "gäng fantasi".[2]

En av spelets stadsdelar, Whitechapel, håller på att utvecklas Ubisoft Montpellier, som också arbetar på sidouppdrag i samband med historiska siffror och särskilda sektioner inom huvuduppdrag. Ubisoft Reflections är en utvecklare känd för att arbeta på racingspel, och har förts in för att skapa fri roaming fordons gameplay. Tillsammans med nedbrytning fordon och fordon stridsmekanik, har Reflections producerat flera sidoverksamhet som innebär racing med häst och vagn.[2]

Ubisoft Chengdu är ansvarig för ett stort antal båtar, miljötillgångar och publik animationer, medan Ubisoft Shanghai hanterar arkitektur och karaktär tillgångar. I likhet med tidigare poster, är Ubisoft Kiev arbetar på Syndicates PC-versionen.[2]

ReferenserRedigera

Mall:ACSeries Mall:ACS

Slumpartad wiki